Idépiloterna på Realize AB ledde ännu en kreativ workshop hos en av våra stora livsmedelskoncerner under årets sista månad. Syftet var att ta fram nya butikskoncept och kampanjer med sinnena som inspiration. Det är trångt i butikerna där alla vill synas och höras. Då gäller det att vara kreativ och hitta det nya och annorlunda som sticker ut, utan att det behöver stjäla hela budgeten. Dessutom är det många led som måste tillfredsställas – Allt från beslutsfattare, inköpare och övrig personal, innan produkten når själva slutkunden som självklart också måste attraheras.
Kampanjidéerna togs fram i rasande fart. Dagen genererade, med hjälp av ett erfaret gäng och arbetsmetoder, ett stort antal nya idéer. Vi kan därmed förvänta oss engagerat arbete, unika koncept och nyheter på butikshyllorna under 2012.
Realize AB har haft ett långt samarbete med företaget och bl.a. har vi tillsammans startat innovationscentret ”Innovation Camp” i Borås – En kreativ miljö för att höja innovationsförmågan ytterligare.