Koppla ihop två vitt skilda företeelser – se vad som händer.
Det här är ett av de vanligaste kreativitetsverktygen och ett som nästan alltid fungerar i så måtto att du får nya tankar och idéer.
- Vad du sedan gör av dina nya idéer beror på ditt uppdrag och hur modig och energisk du är.
- Vad händer om man tar en gammal klassisk sysselsättning som stickning och ett nytt fenomen som graffiti och slår samman dem?
Jo då får man en ny ”folkrörelse” som vill uppmärksamma dagens stressiga samhälle och slå ett slag för att folk ska ta sig tid, slå av på tempot och njuta av livet. Eller så vill man påverka i någon annan riktning. Men uppmärksamhet får man. Så här kan det se ut på sina håll i våra storstäder:
http://stickkontakt.blogspot.com/
Till alla reklambyråer som slår sig för bröstet och hävdar att de kan få tilltänkta kunders uppmärksamhet: Den missade ni totalt!
Man blir inte kreativ och nydanande bara för att man har titeln creative director på visitkortet eller klär sig svart som natten. De nya idéerna kommer när man släpper prestigen och utmanar sin hjärna med kreativa tekniker och verktyg.