Ibland får vi frågor om vilken typ av uppdrag vi tar när vi driver kreativa workshops. Om vi är inriktade på produktutveckling, marknadsföring eller organisationsutveckling. Många blir förvånade när vi jobbar med allt det. Det är lite olika kreativa verktyg och metoder vi använder beroende på uppdraget och det är inte ovanligt att uppdrag spänner över flera områden.
Nu senast var det dock roligt att efter en rad affärsutvecklingsuppdrag få göra en workshop med tydligare inriktning mot produktutveckling. Vi hjälpte Astra Zeneca igenom en kreativ idéprocess och drev därefter en konceptworkshop i samverkan med Semcon.
Den kreativa processen mår bra av medverkan från individer med skiftande bakgrund och resultatet blev som vanligt bra trots en inte alldeles enkel utmaning. Deltagare från både Semcon och Astra borgade för både bredd och djup i processen som genomfördes i Idéfabriken.
Har du en utmaning och behöver hjälp att hitta det nya med kreativa verktyg och metoder? Kontakta oss!